mandag den 15. september 2008

Altered Kina-bog

Jeg har været igang med et projekt der hed, at "peppe" en kina-bog lidt op. Det skal være en bog jeg bruger til at skrive mine ideer ned, og hvad jeg ellers kan komme i tanke om..
Her kan I se hvordan den ser ud, sådan lidt åben. Aller først har jeg malet boget i en meget lyseblå farve. Derefter lavede jeg en brun wash hen over, så den fik lidt variation. Så er der kommet meget fint glimmer på hele bogen, som er forseglet med decoupage lak. Det er skønnest det ikke drysser af og sidder på fingrene så snart man har rørt ved den. Forsiden har jeg pyntet med lidt forskelligt papir, og et stempel aftryk jeg har farvet med akvarrel farvet. Det er blonde-bånd der er neders på siden. Jeg syntes det røde bånd passede så godt, og så har jeg brugt en øl-dåse dims til at lave en "lås". Og teksen er skrevet med en dymo.
Da overskriften på forsiden var tanker og ideer, syntes jeg det var nærliggende at lave noget med en ugle (klog ugle :-) på bagsiden. Jeg har efterlignet bakke landskabet fra forsiden, og klippet et træ ud, som uglen kunne sidde på. Solen eller månen er stemplet med rød stazOn, og skyen er bare klippet ud og sværtet lidt. Og her på bagsiden kan I nemmere se glimmeret...
Jeg syntes bogen blev rigtig god. Og jeg glæder mig til at fylde ting i den. Jeg håber I kunne li det.
Tak fordi I kiggede med.

2 kommentarer:

Thanni sagde ...

Den er helt vildt sød!! :)

Anne Bente sagde ...

wawwww den er vild flot